Трансмиссия Лину. BMW the 5th E28 / E34 series (from 1981 т. 1993 of релиз)
Repair of BMW E28 and series E34 from 1981 т. 1993
1. Автомобили of the пожар BMW of 5-series
2. Ядро
3. Cooling система
4. Сила supply систему
5. Ignition система
6. Control системы of the ядро and decrease в toxicity of the fulfilled газа
7. Система of production of the fulfilled газа
8. Coupling
9. Справочник боксируй of gear shifting (RKPP) and automatic трансмиссия (AT)
10. Трансмиссия Лину
10.1. Генерал информатион
10.2. Removal and в виде драйва инсталляция
10.3. Проверка of work and replacement of the elastic coupling
10.4. Проверка and replacement of the центральное bearing
10.5. Проверка and replacement of kardanny hinges
10.6. Проверка and replacement of a лобби of the centering directing
10.7. Replacement of the висел бы of equal угольное скорости of the в виде драйва
10.8. Removal and инсталляция of силу shafts
10.9. Проверка and replacement of КОСЯКИ CV and their protective покрышки
10.10. Replacement of латеральное epiploons of a case of дифференциал
10.11. Removal and инсталляция of a casing of дифференциал
10.12. Replacement of в epiploon of a gear wheel
11. Проверили бы Steering and временное прекращение
12. Жердь систему
13. Body
14. Control body sizes
15. Heater and поведение conditioner
16. Система of onboard electric оборудование
17. Навык maintenance of the автомобиль
18. Size table and adjusting data
19. Schematic electric circuits
20. Governing bodies and операция receptions
21. Система of onboard diagnostics - a principle of functioning and коды of malfunctions
 













10-transmissionnaya-liniya.html

10. Трансмиссия Лину

Генерал информатион

The present Head is devoted тонна the description of the components serving for трансферт of вращение from a трансмиссию тонна driving wheels of the автомобиль. The в виде драйва, assembly of the Майн трансферт and силу shafts of the выпекай бридж belong тонна number of ищи components.

Заключение драйва

Ядро capacity is transferred from трансмиссию тонна the выпекай бридж by means of the two-section в виде драйва connected behind the центральное bearing таким образом by "the sliding coupling», shlitsevy sliding connection. The sliding coupling allows easy продольное movings of the в виде драйва. The нападающий of the в виде драйва пост тонна a трансмиссию flange by means of the elastic rubber coupling.

This coupling which is called sometimes by «Guibo», or «a гибкий disk», protects the в виде драйва and дифференциал from breakthroughs at ядро вращение. On some модель between a target flange of трансмиссию and the elastic coupling establish a вибрацию quencher. The middle of the в виде драйва is supported by the центральное bearing established on a rubber pillow for mitigation of вибрацию of a shaft.

The casing of the bearing is attached by bolts тонна a автомобиль body. The нападающий of the в виде драйва is combined with трансмиссию by means of centering directing, turned в kardanny тонну a shaft; the centering directing incorporates тонну a centering палец on a трансмиссию flange. Hinges ары located by Kardannye at the центральное bearing and at the жарься of the в виде драйва тонны compensate трансмиссии and дифференциал movings on their поддержку, and any deflections of the шасси.

Дифференциал assembly / Майн трансферт

The assembly of дифференциал located в a жарься part of the автомобиль, includes в a behaving gear wheel, a gear wreath (a conducted gear wheel), дифференциал and target flanges. A вещь Леи gear wheel which rotates a gear wreath, sometimes call entrance shaft of дифференциал. It is connected тонна the в виде драйва flange means. The дифференциал поста bolts тонна a conducted gear wheel and rotates жарься wheels through pair of the target flanges attached тонна силы shafts by hinges of equal угольное скорости (КОСЯК CV). The дифференциал allows wheels тонна rotate with различно скорости during commission of turns (the external wheel should move a little более проворно internal в view of a difference of radiuses of выполняй). Assembly of дифференциал поста bolts тонна bearing the выпекай бридж and by means of elastic rubber plugs тонна a body.

Serious repair of components of assembly of дифференциал (a вещь Леи gear wheel, a gear wreath and дифференциал) demands a комплект of специально средства and adaptations, and considerable experience and consequently it is наиболее of вся тонна provide it тонна specialists of дилера офис of the сервис BMW or a repair грузовик.

Сила shafts and КОСЯКИ CV

Сила shafts трансферт вращение from target flanges of дифференциал тонна жарься wheels of the автомобиль. Сила shafts ары equipped since both ends with hinges of equal угольное скорости (КОСЯК CV).

КОСЯК CV function генное ралли coincides with function of the стандарт kardanny висел бы, висел бы but the КОСЯК CV can compensate big углового удара of a девиацию of силу shafts, than the kardanny. КОСЯКИ CV allow силу shafts тонна трансферта вращение тонна жарься wheels, moving up and together with a выпекай временное прекращение проверили бы, even when дифференциал assembly, силу shafts and wheels ары balanced.

Internal КОСЯКИ CV on всей модели постятся bolts тонна дифференциала flanges. External hinges ары identical тонна the internal. Each висел бы is filled by специально greasing and closed by a rubber protective покрышку. Regularly проверяй условно of protective покрышки. Damage of a покрышку conducts тонна висел бы pollution.

Hinges on the автомобили described в this менеджменте, ары subject тонна repair, but they can removed and cleaned during replacement of protective покрышки. Both internal, and external КОСЯКИ CV on всей модели ары subject тонна replacement в в индивидуально чин.


«on посыльного жарься
9.2.8. Diagnostics of malfunctions of automatic трансмиссию
on посыльного нападающего»
10.1. Генерал информатион